Majikan Pukuli Karyawan Karena Berpuasa: Yang Ngasih Gaji Aku atau Tuhanmu?

  • Whatsapp
KLANG, 15 April -- Empat individu termasuk seorang pengawal peribadi ditahan reman bagi membantu siasatan kes pukul dua pengawal peribadi oleh majikan kerana berpuasa. 
Tiga daripada suspek yang merupakan pekerja di sebuah syarikat milik majikan terbabit direman lima hari manakala pengawal peribadi itu direman tujuh hari, bermula hari ini.
Perintah reman itu dikeluarkan Majistret Solehah Noratikah Ismail hari ini selepas membenarkan permohonan polis untuk menahan kesemua suspek berusia 38 hingga 46 tahun tersebut. 
--fotoBERNAMA (2021) HAK CIPTA TERPELIHARA


Kumbanews.com – Nasib tragis dialami dua karyawan yang berkerja di Bukit Tinggi, Klang, Selangor, Malaysia. Dia dipukuli majikannya karena berpuasa saat bekerja.

Dua karyawan tersebut sudah bekerja selama tujuh tahun dengan bosnya tersebut.

Bacaan Lainnya

Total ada empat pelaku yang terindikasi melakukan penganiayaan. Polisi dikabarkan sudah meringkus empat pelaku penganiayaan terhadap karyawan tersebut.

Kapolsek Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah mengatakan, tersangka juga memarahi korban karena mereka berpuasa sebelum akhirnya menampar karyawan itu.

“Kejadian tersebut menyebabkan korban mengalami pendarahan dan luka memar di sekujur tubuhnya sebelum berobat ke Rumah Sakit Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang,” ujarnya seperti dilansir, Minggu (18/4/2021).

Zainal menambahkan, peristiwa ini terjadi saat para korban tengah berada di rumah majikan mereka di Bukit Tinggi, Klang. Mendadak, bos mereka marah karena keduanya berpuasa hingga menodongkan senjata pada keduanya agar tidak berpuasa.

“Jangan berpuasa. Siapa yang memberimu gaji? Aku atau Tuhanmu? Apakah kamu ingin mengikuti Tuhanmu atau aku?” ucap majikan tersebut.

“Kejadian tersebut menyebabkan korban mengalami pendarahan dan luka memar di sekujur tubuhnya sebelum berobat ke Rumah Sakit Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang,” imbuh Zainal.

Kekinian, para pelaku sudah ditangkap usai petugas menerima laporan. (*)

Pos terkait